עסקאות מניבות בארה״ב

מתחמי מולטי-פמילי

מתחמי מקבצי דיור בארה"ב הם אפיק השקעה הן למשקיעים פרטיים והן לחברות מוסדיות, המחפשים אפיק השקעה הנחשב סולידי, יציב ומניב תשואה לטווח ארוך.

השם המלא באנגלית הוא Multifamily residential ובעברית, מקבץ דירות. זוהי צורת מגורים נפוצה ושכיחה בעיקר בשוק השכירות בארה"ב. מדובר במספר יחידות המרוכזות יחד, החל מבנין ועד מתחם שלם. המתחם מנוהל בדרך כלל על ידי חברת ניהול המנהלת ומתחזקת את המתחם וכן את הניהול השוטף של הכספים. במתחמים גדולים המונים מעל 100 דירות, חברת הניהול נוכחת במתחם ומנהלת אותו בפועל 24/7.

מתחם הדירות מוגדר בטאבו כיישות אחת עם בעלות. כלל הדיירים הם שוכרים. שווי הערך של מתחם דירות תלוי בביצועים שלו, כלומר בתזרים השנתי, לכן ככל שמשפרים את ההכנסות השנתיות ומצמצמים בעלויות ניתן להגדיל את שוויו; עקב כך ניהול יעיל של המתחם חיוני להצלחתו ולצמיחת הערך שלו. 

האסטרטגיה הנפוצה ברכישת מתחמי דירות מבוססת לרוב על תקופת השבחה משמעותית הכוללת את שיפוץ הדירות והמתחמים המשותפים, העלאת שכר הדירה, ובמקביל ייעול הניהול; לאחר מכן שמירה על אכלוס גבוה ועל אחוזי גבייה גבוהים ולבסוף, מכירה. 

קיימים סוגים שונים של מתחמי דירות המסווגים לפי קלאס A-D; מהרמה הגבוהה ביותר של מתחמים חדשים המציעים דירות מטופחות, מתחמי קהילה משותפים (בריכה, מועדון וכו) ועד מתחמים פשוטים ובסיסיים עם מינימום פאסיליטיס.

כלל אצבע הוא ככל שהמתחם ברמה גבוהה יותר כך התשואה נמוכה יותר עקרונית, והסיכון אף הוא נמוך יותר, ולהפך. 

R.me מנהלת 13 פרוייקטים מניבים של מולטי פמילי בארה״ב הפרוסים על פני 5 מדינות, מכילים 1,100 דירות ושווי נכסים מוערך בכ-100 מליון דולר.

3
Green Tree
HOUSTON, TEXAS
1
Haven 1600
HOUSTON, TEXAS
1
The Quad
LOUISVILLE, KENTUCKY
32
Cambridge Park Lexingtom
LEXINGTON, OHIO
39
Clifton Colony
CINCINNATI, OHIO
כאן מתחילים, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן